Klippning

Idag har vi gått igenom 2 st varianter på Helform.
Första varianten var att man bestämde yttredesignen ifrån början och att man klippte varje pasé till samma punkt. Gör att håret får en fylligare känsla.
Andra varianten var att man la på mer vid varje klippning vilket resulterade att nackhåret var kortare än resten. Denna variant fick jag kämpa med eftersom man inte hade nån exakt gudie att gå efter.
Sen var väl inte koncentrationen på topp då kroppen kändes inte helt hundra efter att man har vart sjuk. Orkade inte stå upp och klippa så jag satte mig ner och det var faktiskt lite svårare och klippa då.
Men men... :)
Stylade även håret med rundborste och det var inte det lättaste. Första gången jag gjorde det på helhår men är nog ändå nöjd med reslutatet även om jag måste träna mer. 
Känns verkligen som jag har hittat det som jag vill göra. ÄLSKAR att klippa Men måste fokusera mer på uppsättningar och fräcka stylingar :)

Fick även väldigt bra beröm av lärarn för uppsättningen jag gjorde hemma när jag va sjuk. Är riktigt nöjd :D





Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt snyggt!

Du får gärna öva på mig :) Du ska få ett jättebra pogram så kan du göra en hether! ;)

2010-02-24 @ 19:03:24
Postat av: Lina

lämna gärna namn så man vet vem som skriver :P

2010-02-24 @ 20:45:53
Postat av: Sebastian

Hallå baaabeee :) Jag tycker jag borde nämnas nånstans ;)

2010-02-25 @ 09:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0